Dag 16, Ha Long Bay, Sa Pa

18 juli 2014 - Sa Pa District, Vietnam

Twee bestemmingen in de titel vandaag, waar we niets van hebben gezien.
Na een goede nachtrust werden we wakker in een stad waarin iedereen door de harde regen naar binnen werd gejaagd. Jammer, omdat wij nog van plan waren kort het strand op te gaan voor de bus ons zou komen halen en terugbrengen naar Hanoi. In plaats daarvan zat er niets anders op dan nog wat langer blijven liggen en onze spullen op het laatste moment inpakken.
De rit naar Hanoi (die overvol was geboekt waardoor we op kleine stoeltjes in het gangpad werden gezet, voor een vrouw van minstens 70 die van niemand een fatsoenlijke plaats kreeg aangeboden) was niet eens de langste van vandaag, want in de hoofdstad zouden we om half zes opgepikt worden en meegenomen naar Sa Pa in het binnenland, wat inderdaad tegen half acht gebeurde.
Tot nu toe was het ons opgevallen hoe goed alle excursies en reizen waren georganiseerd, maar dat beeld werd een beetje verpest in de chaos die volgde: mensen die uit een bus worden gezet, in een andere worden overgeplaatst, anderen die op de vloer worden gezet en rondgereden omdat hun eigen bus aan de andere kant van de stad staat... Uiteindelijk was het ruim na achten toen we Hanoi verlieten en de snelweg op waren, op weg naar Sa Pa, tien uur verderop.

Liefs, Mathijs en Priscilla

1. Marion:
    18 juli 2014
    Hoi Priscilla en Mathijs. Jammer dat het zo hard heb geregend. Maar na regen komt zonneschijn. Missen jullie ons al? Wij jullie wel. Wat hebben jullie een prachtige reis tot nu toe. En genieten van jullie mooie verhalen. Morgen weer een mooie dag en nieuwe bezienswaardigheden. Veel liefs kus Mar.